سئو

کلمه کلیدی lsi چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

حتما شما هم حداقل چند بار از کلمه کلیدی اصلی خود در محتوا استفاده کرده اید تا گوگل موضوع محتوا و سایت را بفهمد. بهتر است دیگر این کار را انجام ندهید گوگل از قدیم خیلی باهوش تر شده است و اصلا به تکرار کلمه کلیدی بسیار نیاز ندارد تا موضوع را بفهمد، حتی بدون نوشتن کلمه کلیدی موضوع محتوا را متوجه میشود. با استفاده از کلمات کلیدی lsi میتوانید در چند کلمه مختلف فقط یک محتوا را بالا بیاورید.

کلمه کلیدی lsi چیست؟ و چه کاربردی دارد؟-امیرحسین علیاری

کلمه کلیدی (ال اس ای) چیست؟

کلمه کلیدی lsi مخفف عبارت (Latent Samantic Indexing) به معنای چیزی که ارتباط و معنایی مرتبط دارد. احتمالا شما هم موقع سرچ کردن در کلمات مختلف ولی مرتبط با هم، دیده اید که یک سایت در همه ان کلمات کلیدی رتبه دارد و حتی شاید رتبه های خوبی دارد. اون سایت از lsi گرف یا همون کلمه کلیدی مرتبط استفاده کرده. همون طور که از اسمش مشخصه شما در یک محتوا از کلمات کلیدی مرتبط با هم استفاده میکنید، دقت کنید این مرتبط بودن به معنای مترادف (هم معنی) بودن نیست بلکه کلمه ای است که با حوزه و کلمه مدنظر ما ارتباط دارد کلمه مجسمه با تندیس مترادف است هردو یک معنی میدهد، اما کلمه اموزش مجسمه سازی و خرید مجسمه سنگی با ان مترادف نیستند بلکه کلمه ال اس ای آن است.

با یک مثال این مورد را بهتر شرح میدهم:

شما یک محتوا یا یک محصول در زمینه (خرید لباس) دارید پس کلمات کلیدی مرتبط ان میشود:

1- خرید لباس ارزان

2- خرید لباس اسپورت

3- خرید لباس مجلسی

4- خرید لباس مارک

5- قیمت لباس در تهران

و….

اینا مثال هایی در این مورد بودند

در فارسی هم یک همچین موردی به نام (بارش فکری) وجود دارد که موضوع و کلماتی که با ان موضوع اصلی ارتباط دارند را مینویسند که این روش هم برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط تا حدودی کارایی دارد برای مثال.

موضوع: اموزش محتوانویسی

بارش فکری:

محتوا

سئو

کلمه کلیدی

عنوان

مقدمه

نتیجه

این‌ها چند مورد بارش بودند که مرتبط با موضوع اصلی بودند. این مورد به نوعی یک تمرین است تا با چیزهایی که مرتبط هستند با موضوع اصلی بهتر اشنا شوید.

دلیل استفاده از (ال اس ای) چیست؟

این نوع کلمات باید در محتوا استفاده شوند. اگر شما فقط از کلمه کلیدی اصلی خود در محتوا استفاده کنید ان محتوا از حالت طبیعی بودن خودش خارج میشود اما از کلماتی که با موضوع محتوا ارتباط دارند و با هم مرتبط هستند استفاده کنید محتوای طبیعی دارید که برای گوگل مهم است و غیر از این مورد وقتی در کلمه اصلی خودتان رتبه گرفتید در کلمات مرتبط نیز رتبه میگیرید

و به این صورت که شما در انکر تکست اصلی خودتان (خرید خانه) رتبه بگیرید و در صفحه اول بروید، برای مثال در کلمه(خرید خانه در تهران) نیز رتبه میگیرید و فقط حضور شما در نتایج به یک کلمه منتهی نمیشود و فقط با یک محتوا میتوانید در کلمات مرتبط حاضر شوید فروش و نتایج خودتان را بالا ببرید و در سئو بدرخشید.

روش های پیدا کردن کلمه کلیدی های مرتبط

در مورد اول شما میتوانید موقع سرچ کردن پیشنهاد های گوگل را ببنید که این پیشنهاد ها همان کلمه های مرتبط هستند که گوگل تعدادی از ان را برای شما نمایش میدهد تا سریع تر به خواسته خودتان برسید و شما از ان در محتوایتان استفاده بکنید.

کلمه کلیدی lsi چیست؟ و چه کاربردی دارد؟-امیرحسین علیاری

روش بعدی ساجست های گوگل است که یکی دیگر از روش های سئو همین است که در محتوایی درباره ان توضیح دادم. به این صورت که شما وقتی سرچ میکنید و به اخر صفحه یعنی پایین تر از لینک 10 میرید یه تعداد کلمت پیشنهادی میبینید که میتوانید از ان ها هم که lsi هستند استفاده بکنید.

کلمه کلیدی lsi چیست؟ و چه کاربردی دارد؟-امیرحسین علیاری

و مورد بعدی استفاده از سایت lsigraph است، که یکی از بهترین سایت ها برای این مورد است. شما کلمه کلیدی اصلی خود را وارد میکنید و این سایت کلمات مرتبط با ان را برای شما پیدا میکند. و میتوانید با تحقیق بیشتر روی ان کلمه بهترین مورد را پیدا کنید. همچنین با خرید نسخه پرمیوم میتوانید امکانات و چیزهای بیشتری دسترسی داشته باشید.

یکی از روش های عالی، استفاده از کلمه های lsi هست که هم باعث میشود به غیر از کلمه کلیدی اصلی در کلمات مرتبط نیز بالا بیایید که برای شما عالی است. و استفاده از ان ها راحت و بدون دردسر است و شما به جای استفاده از کلمه کلیدی اصلی در بخش از کلمه کلیدی مرتبط استفاده کنید. تا هم در سئو پیشرفت کنید و هم گوگل بیشتر به شما توجه کند و حتی فروشتان بیشتر شود.

امتیاز شما؟ post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا