الگوریتم های گوگلسئوسئو خارجی

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟ تاثیرش در سئو چیست؟

مرغ مگس خوار یکی دیگر از الگوریتم های گوگل که در تلاش است تا مخاطب را به هدفش برساند و همچنین با استفاده از گراف گوگل تلاش میکند تا نتایج مرتبط با ان چیزی که توسط کاربر سرچ شده است را نشان دهد این الگوریتم یکی از الگوریتم های خوب است که میتواند خیلی در رتبه بندی به شما کمک کند. به شرطی که محتوایی که مینویسید اصولی باشد و کپی نشده باشد و مشکل کاربر را حل کند و… تا شما را از نتایج حذف نکند.

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟ تاثیرش در سئو چیست؟-امیرحسین علیاری

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

قبل از هر کدام از الگوریتم های گوگل میتوان گفت سرچ در گوگل و یا پیدا کردن چیزی در ان یا سخت بود و یا دشوار که همیشه نمی‌توانستید به چیزی که میخواهید برسید. ولی در سال ۲۰۱۳ گوگل الگوریتمی به نام Hummingbird (مرغ مگس خوار) منتشر کرد. کار این الگوریتم این بود که نیاز کاربر را بفهمد تا بتواند بر اساس نیاز ان محتوایی را در اختیارش قرار دهد. اگر میگویید که همچین چیزی امکان ندارد که خواسته کاربر را بفهمد باید بگوییم که گوگل فراتر از ان چیزی است که ما میدانیم.

به‌هرحال وقتی شما سرچ میکنید، مرغ مگس خوار به غیر از نیاز اصلی شما محتواهایی مرتبط با ان مشکل را برای شما پیدا میکند تا به نیازتان برسید. قبل این الگوریتم و حتی بقیه الگوریتم ها وقتی چیزی را در گوگل جستجو میکردید با سایت هایی که لینک های اسپم بسیار، محتوای بی‌کیفیت، و تبلیغات بسیار به حدی که شما فقط برای خواندن ۳ خط از محتوا مثلا باید ۱۰ تبلیغ را می‌بستید، وجود پاپ اپ های بسیار و… در ان زمان سایت ها فقط با تولید محتوای الکی و لینک سازی های نادرست و… رتبه میگرفتند اما بعد از اولین الگوریتم ها دیگر این طور نبود به غیر از بقیه الگوریتم ها که نتایج را بهبود بخشیدند. الگوریتم مرغ مگس خوار هم برای تکمیل الگوریتم پاندا و پنگوئن به وجود امد و بهینه سازی را شروع کرد.

احتملا هنوز هم برای شما سوال باشد که دقیقا چه کار میکند و راه حلی برای ان داریم شما بروید در گوگل عبارت( فیلم های نولان) را سرچ کنید کریستوفر نولان همان کارگردان مشهور است. پس از اینکه سرچ کردید میبینید که گوگل همه فیلم های نولان را بدون اینکه نیازی باشد سایتی را باز کنید به شما معرفی میکند و حتی بیوگرافی کوتاهی از او به شما نشان میدهد همه این ها برای این است که شما به خواسته خود برسید بدون اینکه وقت شما تلف شود پس متوجه شدید این الگوریتم فقط میخواهد شما به دنبال چیزی که هستید برسید و نیازتان رفع شود.

دلیل نامگذاری این الگوریتم چیست؟

این الگوریتم همانند پرنده مرغ مگس خوار سریع است و دارای دقت و سرعت عمل بسیاری است و هر ان چیزی که ما به ان دقت نمیکنیم این پرنده به ان دقت میکند و سریعا محتوایی که ما را به نیازمان برساند پیدا میکند و در اختیارمان قرار میدهد. همچنین به کلمات مرتبط یا همان lsi دقت میکند و به همین دلیل این نام برایش انتخاب شده است.

ایا Hummingbird در سئو تاثیر دارد؟

 در سال ۲۰۱۳ گوگل اعلام کرد این الگوریتم مشکلی در سئو سایت به وجود نمی‌آورد و فاکتور های سئو تغییر نمیکند فقط تجربه ای بهتر برای کاربر فرهم میاورد که شما با نوشتن محتوای با کیفیت، کپی نکردن و نوشتن محتوای یونیک و عالی میتوانید رتبه های عالی بگیرید و همینطور هم است مرغ مگس خوار جزو بهترین الگوریتم ها است که منفعت عالی برای شما دارد و اگر به درستی از ان استفاده بکنید رتبه های خیلی خوبی را کسب میکنید.

ایا مرغ مگس خوار در جستجوی صوتی نیز نقش دارد؟

یکی دیگر از راه های جستجو در گوگل سرچ کردن با صوت است به جای تایپ کردن با صفحه کلید عبارت مورد نظر خود را بیان میکنید و گوگل دنبال ان میگردد و در هر دو نوع جستجو کردن، مرغ مگس خوار حضور دارد.

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟ تاثیرش در سئو چیست؟-امیرحسین علیاری

روش هایی برای استفاده از Hummingbird در سئو؟

درست است که هرچیزی مزایا و معایب خاص خودش را دارد. Hummingbird هم اگر با انجام روش هایی به عبارتی استفاده شود. بسیار بسیار در سئو تاثیر مثبت دارد.

1- استفاده از کلمات کلیدی مرتبط (LSI) در محتوا. به جای استفاده از کلمه کلیدی تکراری در محتوا از کلمات مرتبط استفاده بکنید تا در ان کلمات محتوای شما نمایش داده شود. اگر میخواهید بهتر با این نوع از کلمات اشنا بشید و از ان ها استفاده بکنید و… محتوایی که درباره ان نوشته ایم را بخوانید.

2- از اسکیما استفاده بکنید. نه تنها برای این الگوریتم خوب است بلکه برای سئو کل سایت بسیار عالی است.

3- از تصاویر و چیزهایی استفاده بکنید که محتوا را جذاب میکند مثل نمودار و جدول

4- فک نکنید که با نوشتن محتوای طولانی جایگاه بهتری دارید. حتی اگر محتوایی با کلمات کوتاه ولی به طوری که مشکل و خواسته کاربر را رفع کند داشته باشید جایگاه عالی دارید فقط نباید از 200 یا 300 کلمه کمتر باشد.

5- از کلمات پیشنهادی سرچ کنسول در ان صفحه یا محتوا استفاده بکنید.

6- سعی کنید محتوایی که مینویسید مشکل را حل کند مثلا وقتی محتوایی درباره (راه های تشخیص عینک اصلی از تقلبی) مینویسید باید حتما راه های تشخیص عینک اصلی و تقلبی را بنویسید و مشکل کاربر را حل بکنید. و مواردی که کاربر را از بیهوده گشتن برای پیدا کردن راه حل دور کنید و کارش را راه بیندازید.

میتوان گفت مرغ مگس خوار از بهترین الگوریتم ها است که هر سئو کاری عاشق ان است. که هم رتبه میدهد و هم رتبه میگیرد. فقط طبق خواسته اش پیش بروید بعد خودتان خواهید دید که چه افزایش رتبه چشمگیری خواهید داشت. این الگوریتم را میتوان گفت که بی خطر است پس از ان نترسید و با ان دوست شوید و به خواسته هایش احترام بگذارید تا دوستی شما با مرغ مگس خوار هر روز قویتر شود.

امتیاز شما؟ post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا