سئوسئو خارجیسئو داخلی

محتوای اسمان خراش (SkysScraper) چیست؟ یک استراتژی عالی برای پیشرفت در سئو

در کنار نوشتن انواع مختلف محتوا، میتوانید محتوایی اسمان خراش بنویسید. تا بازدید ها را به طرف شما روانه کند، این نوع محتوا شامل پوششی کامل از همه عناوین فرعی درباره یک موضوع است. این به بدان معناست که اسمان خراش همانند اسمش بلند و طولانی است. شما اگر به طور صحیح و درست از این نوع محتوا استفاده بکنید و از چیزهایی که در ادامه به شما توضیح میدهم در این نوع محتوا استفاده بکنید میتواند حتی فقط با نوشتن یک محتوای اسمان خراش سئو کل سایت خود را به طور غیر قابل باوری پیشرفت دهید. ولی اول باید با این نوع محتوا اشنا بشید و اصول های ان را یاد بگیرید که در ادامه همه ان ها را به شما توضیح داده ام.

محتوای اسمان خراش (SkysScraper) چیست؟ یک استراتژی عالی برای پیشرفت در سئو-امیرحسین علیاری

محتوای اسمان خراش (skyscraper) چیست؟

اسمان خراش به ساختمانی گفته میشود که حداقل ۴۰ طبقه داشته باشد و حداقل ۱۵۰ متر ارتفاع داشته باشد. به همین دلیل این نوع محتوا دارای همچین اسمی است. به دلیل طولانی بودن و جامع بودن. وقتی شما میخواهید از این نوع محتوا استفاده بکنید باید بدانید که این نیست که شما فقط یه چیز کوتاه بنویسید. منظورم از کوتاه برای این نوع محتوا مثلا ۱۵۰۰ کلمه است. نمیشود به طور دقیق بیان کرد که این محتوا باید چه اندازه باشد ولی باید همه موضوع های پیرامون عنوان(موضوع) اصلی را دارا باشد و باید مشکل کاربر یا نیاز کاربر را برطرف‌ کند. این نوع محتوا بازدهی بالایی دارد، میتوانید به تعدادی بک لینک برسید و به طور کلی این نوع محتوا معجزه میکند. ولی، به شرطی که درست پیش بروید و اصولش را رعایت بکنید.

مثالی برای محتوای skyscraper

برای درک بهتر و اشنایی بهتر با اسمان خراش نمونه ای را برای شما مثال میزنم:

فرض کنید که عنوان محتوای شما این است. عنوان: سئو چیست؟ همه چیز درباره سئو؟

وقتی همچنین عنوانی مینویسید پس یعنی میخواهید 0 تا 100 سئو را برای کاربر شرح دهید و حتی بیشتر از ان به غیر از تعریف اصلی سئو شما باید برای مثال این موارد را هم توضیح دهید یا در محتوای خود درباره ان ها بنویسید.

1- انواع سئو؟

2- لینکسازی داخلی و خارجی چیست؟

3- بک لینک چیست؟

4- الگوریتم های گوگل؟

5- اپدیت های گوگل؟

6- رپورتاژ چیست؟

و…

میتوانید از این عنوان ها استفاده بکنید و هر چند مدت یکبار ان را بروزرسانی بکنید تا جامع تر و کامل تر شود و با هر بروزرسانی به محتوایی اسمان خراش نزدیک تر شود

محتوای اسمان خراش (SkysScraper) چیست؟ یک استراتژی عالی برای پیشرفت در سئو-امیرحسین علیاری

روش هایی برای استفاده از محتوای اسمان خراش برای اثربخشی بهتر

1- اول باید استراتژی انتخاب موضوع و کلمه کلیدی را برای محتوای اسمان خراش بدانید. اول باید کلمه ای مرتبط با حوزه کاری خودتان انتخاب کنید. با استفاده از ابزارهای مختلف سئو دنبال یک کلمه کلیدی ترند و پربازدید باشید، و در قبل هم اشاره کردم که باید مرتبط با کارتان باشد.

2- حتما قبل از شروع نگارش محتوایتان 10 سایت صفحه اول گوگل، یعنی رقیب های شما که در ان کلمه کلیدی، در 10 نتیجه اول هستند را به طور دقیق بررسی کنید. یعنی جاهایی که لینکسازی کرده اند رپورتاژهایشان و… حتما سعی کنید بهتر از ان ها بنویسید.

3- سعی کنید موضوعی که انتخاب می کنید زیرمجموعه های زیادی داشته باشد یا حداقل به قدری باشد که بتونید تا حدودی اون زمینه رو پوشش بدین و محتوایتان به اسمان خراش تبدیل بشه.

4- به این توجه بکنید که تعداد کلمات مهم نیست، مهم محتوایی است که ارزشمند باشد و نیاز کاربر را رفع نماید، پس سعی بکنید که بیخودی محتوا را طولانی نکنید، به جای الکی طولانی کردن محتوا، موضوع های بیشتری رو در اون زمینه پوشش بدین که مشکل کاربر رو حتما حل بکنه.

5- همیشه بروزرسانی کنید. به غیر از این نوع محتوا تمامی محتواهای سایت خود را هر از گاهی یا چند مدت یکبار بروزرسانی کنید. شما میتونید در بروزرسانی ها مثلا ۱۵۰ کلمه به محتوا اضافه کنید یا عنوان رو تغییر بدین، که حتما باید با اصولش باشه وگرنه سئو کل صفحه رو به هم میزنه. یا عکس، فیلم، نمودار و چیز های مختلف رو به مرور به محتواتون اضافه بکنید. بروزرسانی مداوم محتوا تاثیر بسیار مثبتی در سئو داره مخصوصا برای محتوای اسمان خراش که باید طولانی باشه. این نوع محتوا رو مداوم بروزرسانی کنید و همیشه بهتر از دیروز عمل کنید.

6- وقتی محتوا رو منتشر کردید و درحال انجام عملیات سئو برای اون صفحه بودید میتونید از رپورتاژ هم برای این صفحه استفاده بکنید. که تاثیر بسیار مثبتی توی سئو و رتبه بندی داره. ولی باید همراه با روش و اصولش باشد تا به شما ضرر نرساند. این روش ها به این چند مورد ختم نمیشود و کارهای زیادی را میتوان برای بهبود در سئو انجام داد.

7- میتوانید در محتوای خود از 10 تا از بهترین، بدترین و… استفاده بکنید که تاثیر بسیار مثبتی دارد برای مثال 10 تا از بهترین فروشگاه های لوازم دیجیتال در ایران کدامند؟ یا 10 تا از بدترین سایت هایی که وجود دارند کدام هستند؟ با استفاده از نوع محتوا هم میتوانید کسب درامد بکنید هم نتیجه مثبتی از ان بگیرید

مزایای محتوای اسمان خراش

به طور کلی اگر بازدید زیاد شود در کل سایت تاثیر مثبت میگذارد و باعث پیشرفت میشود. همچنین میتوان از روشی استفاده کرد تا ان صفحه ای که دارای بازدید است به بقیه صفحه ها نیز اعتبار دهد.

1- باعث میشود که بانث ریت سایت بهبود پیدا کند و نرخ پرش شما کمتر شود. به این صورت که وقتی محتوای شما طولانی و زیاد باشد کاربر دنبال مورد مدنظرش میگردد و به نحوی در ان صفحه مشغول میشود و زمان ماندگاریش بیشتر میشود. و دلیل دیگرش که وقتی شما از تصاویر، ویدیو، نمودار و پادکست و… در ان صفحه به کار بگیرید مخاطب وقتی ان ها را می‌بیند یا بررسی میکند باز هم زمان ماندگاری ان در صفحه بیشتر میشود. پس اسمان خراش نرخ پرش سایت شما را کم میکند.

2- باعث برندسازی میشود. وقتی بازدید شما زیاد شود. در کنارش سایت شما دارای لوگو و برندی جذاب باشد میتوانید با این روش هم به برندسازی خود کمک کنید و مخاطبان سایت شما را به یاد بسپارند. همین مورد میتواند به شدت کار شما را جلو اندازد، وقتی سایت و برند شما شناخته شود و سر زبان ها بیوفتد باعث میشود به مرور زمان اعتماد ها به شما جلب شود و مورد اعتماد واقع شوید و زمانی که مخاطبی برای خرید وارد سایت شما شود دیگر دو به شک نیست که میتواند به کیفیت محصول اطمینان کند یا شما مورد اعتماد هستید یا نه. اما زمانی که برند خوبی داشته باشید دیگر مخاطب این سوال ها را از خودش نمی پرسد و از شما خرید می کند؛ پس یکی از موارد فروش بیشتر است.

3- باعث میشود نه تنها این صفحه بلکه محصولات یا صفحه های دیگر نیز بهبود رتبه داشته باشند.

شما میتوانید وقتی این محتوا به تعداد بازدید معقولی رسید، یا اگر بازدیدش زیاد شد به یکی از صفحاتی که میخواهید رتبه بگیرد لینک دهید تا از اعتبار ان صفحه به محتوایی که میخواهید داده شود. به این نکته توجه کنید که نباید در یک صفحه به خود ان صفحه لینک دهید.

محتوای اسمان خراش (SkysScraper) چیست؟ یک استراتژی عالی برای پیشرفت در سئو-امیرحسین علیاری

معایب استفاده از اسمان خراش

توجه داشته باشید که در کنار مزایای این سبک از محتوا معایبی نیز وجود دارد. مثلا وقتی مخاطب دنبال موردی خاص در محتوایتان میگردد که در ان محتوا وجود دارد یا ندارد باید بین چند هزار کلمه بگردد تا مورد مدنظرش را پیدا بکند که باعث بازخورد منفی و ناراحتی کاربر میشود.

به این نکته هم توجه بکنید که گوگل مانند قبل به سایتی که از تکنیک skyscraper استفاده کرده باشد اهمیت نمیدهد. مثلا شما نمیتوانید در این نوع محتوا صفحه خودتان را در چند کلمه کلیدی مختلف و کلمات مرتبط سئو کنید و رتبه ان را بالا بیاورید. ولی اگر در کلمه ای پربازدید استفاده شود تاثیرات بسیار مثبتی دارد. چند مورد از معایب این روش رو در پایین گفتم از جمله:

1- رتبه گرفتن در یک کلمه. با نوشتن این محتوا نمیتوانید در کلمات ال اس ای (lsi) رتبه بگیرید.

2- در ایران رسم لینک دادن به سایت ها به صورت معمول جا نیوفتاده است و شما نباید انتظار داشته باشید که با اسمان خراش بک لینک های بسیاری بگیرید.

3- به دلیل طولانی بودن محتوا احتمال دارد که کاربر نارحت شود چون حجم محتوا بالاست برای پیدا کردن عنوان خود در محتوا باید مدتی را جستجو کند.

استراتژی ها و روش های مختلفی در محتوا نویسی و سئو وجود دارد. که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند امروز به بررسی محتوای اسمان خراش چیست و تکنیک اسمان خرش در سئو پرداخته ایم. در محتواهای بعدی استراتژی و انواع مختلف محتوا را برای شما توضیح میدهم. تا شما با استفاده از ان ها بتوانید سئو سایت خود را در کمترین حالت خود یک قدم روبه جلو ببرید.

امتیاز شما؟ post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا