سئوسئو داخلی

محتوای یونیک چیست؟ چگونه محتوای یونیک درست کنیم تا بترکونیم!؟

محتوا یکی از اصلی ترین بخش های سئو است که مشخص است. چون اگر محتوا نباشد باید چکار بکنیم!. ولی باید بدانید که همین محتوا میتواند در سئو به شدت مثبت یا منفی عمل کند. بازدهی خوب یا بد ان به محتوایی است که شما مینویسید و منتشر میکنید. از بین چند نوع محتوایی که وجود دارد نوعی محتوا به نام یونیک یا محتوای خاص وجود دارد که اگر از ان استفاده بکنید تاثیرات بسیار عالی دریافت میکنید و میتوانید فروش و بازدید و بازدهی خود را بالا ببرید فقط با نوشتن محتوای یونیک میتوانید تقریبا نصف راه رو برید. که همه ان را در ادامه توضیح داده ام اما اول باید بدانید که محتوای یونیک چیست؟

محتوای یونیک چیست؟ چگونه محتوای یونیک درست کنیم تا بترکونیم!؟-امیرحسین علیاری

محتوای یونیک چیست؟

محتوای یونیک محتوایی خاص است چرا که این نوع محتوا کپی شده نیست و حتی همانند ان را نیز نمیتوانید در سطح وب پیدا کنید که تاثیر بسیار مثبتی در سئو سایت دارد. محتوایی است که خاص است. اما محتوای یونیک به دو بخش تقسیم میشود 1-محتوای بازنویسی شده 2- محتوای تالیف شده

محتوای بازنویسی شده محتوایی است که نویسنده با خواندن مقالات مختلف چه فارسی چه انگلیسی و تحقیق در ان موضوع در سایت های مختلف مفهوم را به شکل دیگر بازنویسی میکند و به ان محتوای بازنویسی شده میگویند.

محتوای تالیفی یعنی نویسنده با تحقیق در کتاب و سایت های مختلف و منابع مختلف موضوع را متوجه و صفر تا صد ان محتوا را به نوعی با ذهن خودش به وجود میاورد، محتوایی که در سایتی نظیر ان وجود نداشته باشد و خاص باشد را محتوای یونیک میگویند.

محتوای یونیک از نظر گوگل بسیار ارزشمند است، همه محتوا چه از پاراگراف ها، مقدمه یا همان ۱۵۰ کلمه اول، بند های تنه، نتیجه، حتی عنوان، دیسکریپشن و… به صورت اختصاصی شما ان ها را نوشته باشید. مطمئن باشید که گوگل به این نوع از محتوا اهمیت خاصی میدهد و ان را بسیار با ارزش می‌شمارد و میتوانید با این نوع محتوا هم رتبه های عالی و هم سئو سایت خوبی به دست اورید.

ولی بر خلاف این نوع محتوا خاص(یونیک)، نوع دیگری محتوا وجود دارد که احتملا با ان هم اشنا هستید محتوای کپی است. همان‌طور که از اسمش مشخص است مطالب این صفحه از سایت های دیگر کپی شده است، حتی اگر یکی از پاراگراف ها یا بخش کوچکی را از یک سایت دیگر کپی کنید باز هم ان محتوا، کپی است.

محتوای یونیک چیست؟ چگونه محتوای یونیک درست کنیم تا بترکونیم!؟-امیرحسین علیاری

چگونه محتوایی یونیک بنویسیم؟

برای نوشتن محتوایی خاص باید شماری از کارها را انجام دهید تا بتوانید محتوایی یونیک بنویسید. به طوری که ان محتوا در سطح وب وجود نداشته باشد

اول از همه شما باید به علائم نگارشی و اصول محتوای متنی تسلط داشته باشید. نباید غلط املائی داشته باشید. و خواندن را برای مخاطب خود به ارمغان اورید. برای مثال این جمله که ( بخشش لازم نیست اعدامش کنید) اگر از نشانه نگارشی استفاده کند به دو صورت معنی میدهد یک (بخشش، لازم نیست اعدامش کنید) و دیگری (بخشش لازم نیست، اعدامش کنید) پس الان با اهمیت نشانه های نگارشی اشنا شدید و اگر نتوانید به درستی از ان ها استفاده بکنید معنی و مفهوم برخی از کلمات و جملات محتوا برای کاربر مشکل میشود.

همان طور که میدانید تیتر ها و عنوان توجه کاربران را به خود جذب میکند و فرصت بسیار خوبی است که هم به نوعی بنویسید که خاص باشد و هم جذاب تا مخاطب تحت تاثیر قرار گیرد. و حتما عنوان تیترهایتان به نحوی باشد که بتواند خلاصه یا ان چیزی که قرار است در ادامه بخواند را بگوید.

موردی دیگر که میتواند در نوشتن محتوای یونیک تاثیر داشته باشد، مسلط بودن و اشنایی به ان زمینه ای که میخواهید درباره ان محتوا بنویسید. یا اگر هم مسلط نبودید سعی کنید مدتی درباره ان موضوعی که میخواهید بنویسید تحقیق کنید و اطلاعات خود را در ان زمینه بالا ببرید تا بهتر و خاص‌ تر و حتی راحت تر بتوانید یک محتوا خاص بنویسید.

حتما عنوانی بنویسید که شامل کلماتی ویژه باشد مثل (برتر) یا (بهترین) و اگر بتوانید عنوانی کوتاه ولی جذاب بنویسید خیلی به شما کمک میکند.

حتما یک مقدمه یا همان ۱۵۰ کلمه اول را به صورت جذاب و خاص بنویسید تا مخاطب به خواندن ادامه ی محتوا ترغیب شود. یک خلاصه از کل مطالبی که میخواهد بخواند و باید به نحوی نوشته شود تا کاربر را به خواندن وادار کند مثلا میتوانید برای کاربر یک نیاز ایجاد کنید و ان را در ادامه رفع کنید.

نوشتن محتوای یونیک کار راحتی نیست و نیاز به تحقیق و تجربه دارد تا بهتر و بهتر از قبل بنویسید. این نوع محتوا میتواند خیلی به شما کمک کند تا در سئو موفق شوید، و در قدم محتوا میتواند به شما کمک بسیاری بکند و بقیه عملیات را اسان تر و در نتیجه هدفمند تر کند تا نتیجه بهتری برای شما به عمل اورد.

امتیاز شما؟ post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا