سئوسئو خارجی

لینک فالو و نوفالو چیست و چه تفاوتی با هم دارند؟

یکی از چیز هایی که در سئو خیلی مهم است همان لینک ها هستند، چه لینک خارجی، چه لینک داخلی و شما میتوانید با استفاده از لینک ها به بهبود رتبه صفحات خودتان کمک کنید و سئو سایت خودتان را پپیشرفت دهید، این را بدانید که بدون لینک هم می شود رتبه گرفت ولی با لینک سریع تر و هم اعتبار سایت خودتان را می توانید زیاد کنید، از بین لینک های خارجی و داخلی می سازید یا کسی به شما لینک می دهد دو نوع لینک فالو و نوفالو وجود دارد که هر کدام مزایای خودشان را دارند که در ادامه به توضیح کامل ان ها می پردازیم.

لینک فالو و نوفالو چیست و چه تفاوتی با هم دارند؟-امیرحسین علیاری

لینک فالو چیست؟

میتوان گفت که از بین لینک هایی که می سازید پر ارزش ترین نوع ان لینک های فالو است که گوگل ارزش زیادی برای این نوع لینک ها قائل است و به نحوی ان را یک امتیاز برای سایت شما در نظر می گیرد، همیشه تلاش کنید تا جای ممکن لینک فالو دریافت کنید.

اما تعریف لینک فالو چیست؟ لینک های فالو لینک هایی هستند که اعتبار را منتقل می کنند، وقتی شما به یک سایت دیگر به صورت فالو لینک بدهید از اعتبار سایت شما حالا چه زیاد باشد چه کم به ان سایت مقصد منتقل می شود. برای مثال شما از سایت دیجیاتو یک لینک فالو دریافت می کنید، وقتی ان مطلب ایندکس شود و گوگل ببیند که یک سایت پرقدرت به یک سایت دیگر لینک داده است، می گوید حتما این محتوا یا سایت یک چیزی داشته که تونسته از همچین سایتی لینک بگیره و به ان صفحه رتبه می دهد.

اما بدانید که اگر اصول لینک سازی را ندانید و به صورت طبیعی لینک سازی نکنید دیگر فالو و نوفالو فرقی ندارد و به شما ضرر می رساند. اما در لینک سازی تمرکز خود را بیشتر روی گرفتن لینک های فالو بگذارید تا از اعتبار بقیه سایت ها سهیم شوید.

لینک فالو و نوفالو چیست و چه تفاوتی با هم دارند؟-امیرحسین علیاری

لینک نوفالو چیست؟

این نوع لینک دقیقا برخلاف قبلی است و اعتباری را منتقل نمی کند و از به وجود امدن لینک های اسپم جلوگیری می کند به همین دلیل باید سعی کنید تمرکز خود را بیشتر روی این نوع بگذارید ولی اگر به کد نوفالو نیاز داشتید می توانید از این کد برای تبدیل لینک فالو به نوفالو استفاده کرد:

rel= "nofollow"
https://www.example.com/rel="nofollow">Link Text 

لینک نوفالو در سال 2005 توسط دو تن از کارشناسان گوگل ساخته شد. اما بی دلیل نبود که دست به همچین اقدامی زدند قبلا که مثل الان گوگل باهوش و پیشرفته نبود، هرچه لینک بیشتری داشتید رتبه و اعتبار بهتری کسب می کردید و همین باعث شد که فقط تمرکز بر ساخت لینک باشد و دیگر مهم نبود که با کیفیت باشد یا نه گوگل به شما رتبه میداد و همین باعث شد که بخش کامنت های محتوا پر از مطالب بی ربط و در بین ان ها لینک های مختلف باشد، سایت ها دیگر به کیفیت محتوا توجه نمی کردند، سئو کاران برای ساخت لینک به سایت های بلاگ میرفتند تا لینک بسازند و همین باعث شد تا سایت های زیادی با مشکل مواجه شوند و دقیقا فقط بحث داشتن لینک های بیشتر بود و همین باعث شده بود تا هرج و مرجی راه بیوفتد و بعد از ان بود که این دو کارمند گوگل تگ نوفالو را ساختند تا گوگل از ان سایت اعتباری منتقل نکند و خزنده ها به دنبال ان لینک ها نروند و مقصد ان لینک ها را بررسی نکند، همین باعث شد که لینک های اسپم کمتر شوند؛ بعد از ان سایت های بلاگی درست شدند و از این جهت دچار مشکل نبودند، برای مثال شما میتوانید اجازه ندهید که لینک فالو در بخش کامنت ها منتشر شود.

در کجا و چه زمانی از لینک های فالو و نوفالو استفاده کنیم؟

برای مثال شما می توانید در رپورتاژ خود از لینک فالو استفاده بکنید یا وقتی که از یک سایت رایگان که دامین اتوریتی بالا و اسپم اسکور پایینی دارد از لینک فالو استفاده بکنید، و همچنین زمانی که می خواهید از محتوای خودتان به یک سایت مثل ویکی پدیا لینک دهید از فالو استفاده بکنید یا اگر به رقیب خودتان لینک داد برای اینکه اعتبار منتقل نشود از نوفالو استفاده بکنید، در زمانی که میخواهید در یک سایت ضعیف لینک سازی بکنید که اعتبار خوبی ندارد بهتر است لینک نوفالو بسازید؛ زمان هایی است که شما مثلا در یک سایت خارجی انتشار محتوای رایگان محتوای خوبی نوشته اید و به سایت خود لینک داده اید اما به هر دلیلی ان محتوا حذف شده یا در دسترس نیست این مورد تنها زمانی می تواند به سئو شما ضربه بزند که لینک های کم و بی کیفیتی داشته باشید ولی اگر تعداد لینک های بالا و با کیفیتی دارید نگران از دست دادن یک لینک نباشید چون به سئو شما اسیب نمی رساند. ولی این را هم بدانید که داشتن لینک های نوفالو هم فایده دارد و به شما سود می رساند برای مثال شما بعد از ساخت 10 عدد فالو بروید یک نوفالو بسازید هم به طبیعی شدن محتوا کمک میکند و باعث افزایش شهرت برند شما میشود.

لینک فالو و نوفالو چیست و چه تفاوتی با هم دارند؟-امیرحسین علیاری

چطور بفهمیم یک لینک نوفالو است یا فالو؟

برای اینکه بدانید نوع لینک مورد نظرتان چیست روش های مختلفی وجود دارد که به یکی از ان می پردازیم، شما در سایت خودتان یا سایتی دیگر هستید و میخواهید نوع لینک را پیدا کنید برای این کار میتوانید از inspect با کلید میانبر Ctrl+Shift+C استفاده کنید و وارد سورس کد ها بشوید و دنبال لینک موردنظر بگردید یا اینکه از این روش استفاده بکنید که سریعتر لینک را پیدا کنید، بروید روی لینک مورد نظر خود راست کلیک کنید و inspect را انتخاب کنید این طور مستقیم به کدهای بخشی که روی ان راست کلیک کردید منتقل میشوید.

لینک ها که هم میتوانند به شما کمک کند و هم میتوانند به شما ضربه بزنند همه ان ها بستگی به دانش شما در سئو دارد ولی نگران لینک های نوفالو نباشید چون به شما ضرری نمیرساند ولی بهتر است که به سمت گرفتن لینک های فالو بروید، ولی از هر سایتی لینک نگیرید، چون تا به خودتان می ایید می بینید که ضرر بزرگی به شما رسانده است پس سعی کنید از اصول لینک سازی استفاده بکنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

امتیاز شما؟ post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا