الگوریتم های گوگلسئوسئو خارجی

رقص گوگل (Google Dance) چیست؟ ایا واقعا یک الگوریتم است؟ کاربردش چیست؟

احتملا برای شما هم پیش امده است که محتوایی نوشته اید  و رعایت همه جوانب سئو و حتی پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب برای محتوا و عنوان، دیسکریپشن، عکس، مقدمه، بند، نتیجه و کلا همه چیز را به خوبی رعایت کرده‌اید و بعد از انتشار محتوا شما بعد از چند روز میروید که جایگاه محتوا را بررسی کنید اما ان جایگاهی که دیروز یا حتی چند روز قبل داشته اید را ندارید و تغییر کرده است. ممکن است عوامل مختلفی در این ماجرا نقش داشته باشد اما یکی از مهمترین عوامل، الگوریتم رقص گوگل است که به ان گوگل دنس نیز میگویند. اما این الگوریتم چیست؟ برای چه وجود دارد؟ و به چه دردی میخورد؟

رقص  گوگل (Google Dance) چیست؟ ایا واقعا یک الگوریتم است؟ کاربردش چیست؟-امیرحسین علیاری

رقص گوگل یا همان گوگل دنس چیست؟

در سال 2003 گوگل دنس معرفی شد، رقص گوگل نتایج را تغییر میدهد تا شما را به جایگاهی که لیاقتش را دارید برسید. وقتی شما یک محتوا منتشر میکند چه بهتر که سئو شده باشد و محتوای خوبی باشد همه نکات را رعایت کرده اید وقتی شما محتوای خود را منتشر میکنید و وقتی ایندکس شد و در نتایج ثبت شد شما میبینید که محتوای شما ان جایگاه مدنظرتان را ندارد و پایین تر از حد انتظار است، تعداد کلیک ها پایین و بازدید سایت شما پایین است. ناگهان متوجه میشوید که برای مثال صفحه شما از صفحه ۳ به صفحه ۱ لینک ۷ بهبود پیدا کرده، بازدیدها کلیک ها زیاد شده است و در پوست خود نمیگنجید، این اتفاق یکی از بهترین لحظات سئو است که همه ان را دوست دارند. ممکن است که دوباره بعد از چند روز افت رتبه داشته باشید، ممکن است که در جایگاه خود ثابت بمانید و حتی ممکن است که بهبود رتبه داشته باشید. گوگل دنس به ان صفحه رتبه ای که لیاقتش را دارد میدهد.

ایا گوگل دنس یک الگوریتم است؟

نمیتوان به طور دقیق گفت که رقص گوگل یک الگوریتم است تعدادی از متخصصین سئو میگویند که گوگل دنس یک الگوریتم نیست ولی یک عده میگویند گوگل دنس یگ الگوریتم است که دارای ارزشی بسیار است.

چگونه متوجه رقص گوگل شویم؟

از کجا بفهمیم که صفحه ما تحت تاثیر رقص گوگل است؟ گوگل دنس چند روز پس از انتشار محتوا اتفاق می افتد، پس وقتی محتوای خود را منتشر کردید هر روز از جایگاه ان صفحه باخبر باشید تا بعد اتفاق افدن سریع متوجه بشوید، یا اینکه به طور ناگهانی پیشرفت کردید و رتبه خوبی گرفت و ایمپرشن و کلیک های شما زیاد شد یا اینکه مدام جایگاه شما بلا و پایین شد نشانه این است که Google Dance اتفاق افتاده.

رقص  گوگل (Google Dance) چیست؟ ایا واقعا یک الگوریتم است؟ کاربردش چیست؟-امیرحسین علیاری

در زمان گوگل دنس چه کار کنیم؟

امکان دارد که اگر در این زمان ندانید که چه کاری را انجام دهید، شما سراغ کاری بروید تا رتبه شما درست بشود که همین کار باعث پایین امدن رتبه میشود، پس شاید میپرسید که باید چه کار کنیم؟ هیچ کاری! درست است شما نباید هیچ کاری بکنید تا صفحه اسیب نبیند، تا زمانی که جایگاه محتوای شما ثابت نشده و رتبه مشخصی نگرفته شما نباید هیچ کار هیجانی و تغیرات سنگینی انجام دهید. فقط صبر کنید تا شرایط ارام شود بعد برای ان صفحه رپورتاژ و لینکسازی کنید ولی در ان زمان میتوانید محتوا منتشر کنید یا بروزرسانی کنید فقط طبیعی و عادی زفتار کنید.

وقتی رقص گوگل به ما رتبه داد چگونه ان را حفظ کنیم؟

ربات های گوگل وقتی صفحه شما رتبه گرفت ان را بررسی میکند، گوگل همیشه رفتار کاربران را بررسی میکند. حتما باید عنوانی جذاب بنویسید که مخاطب پس خواندن ان برای خواندن محتوا ترغیب شود، نه تنها باید به عنوان بلکه به دیسکریپشن و مهم تر از همه به خود محتوا توجه بکنید، شما باید حتما نیاز کاربر را رفع بکنید وقتی کسی برای رفع مشکل (روشن نشدن کامپیوتر) دنبال راه حل میگردد نمیخواهد بداند قیمت کامپیوتر چند است یا اینکه نمیخواهد بداند که تاریخچه کامپیوتر چیست دنبال این است که چرا کامپیوترش روشن نمیشود و میخواهد سیستمش را درست کند.

پس شما اول باید به نیاز کاربر توجه بکنید و از موضوع اصلی پرت نشوید. به غیر از این موارد گوگل به نرخ خروج سایت نیز توجه میکند، میتوانید از محتوای ویدیویی استفاده بکنید تا ماندگاری مخاطب بیشتر شود. به سرعت و طراحی سایت نیز توجه میکند. پس بدانید که گوگل رتبه شما را در گوگل دنس بر اساس معیار های مختلف که یکی از مهمترین ان ها رفتار کاربر است بررسی میکند، سعی کنید کاربر را همیشه راضی نگه دارید.

گوگل دنس هم یک فرصت است هم یک دردسر ولی این را بدانید که بیشتر برای صفحات و سایت های جدید اتفاق میوفتد، اگر بتوانید با روشی که در بالا توضیح دادم موقع رقص گوگل که پیشرفت کردید بتوانید رتبه خود را در همانجا نگه دارید بسیار کار خود را راحت کرده اید و بازدید های بسیاری را برای خود نسبت به کلمه کلیدی کسب میکنید.

امتیاز شما؟ post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا