الگوریتم های گوگلسئوسئو داخلی

الگوریتم تاپ هوی (Top Heavy) چیست؟

گوگل الگوریتمی به وجود اورده که این الگوریتم هم جزو چند الگوریتم هایی که داره است. اسمش الگوریتم تاپ هوی (Top Heavy) هست. که واقعا کار خیلی خوبی انجام میده هم برای مخاطب هم برای سئو دارنده ی سایت که کارش بررسی تبلیغات است. نه اینکه بره اون تبلیغو بررسی کنه ببینه مثلا اون محصول اصله یا نه. به صورت کلی کارش بررسی تبلیغات است. در ادامه به صورت کامل دربارش توضیح دادم که چیه؟ برای چی خوبه؟

الگوریتم تاپ هوی (Top Heavy) چیست؟-امیرحسین علیاری

الگوریتم تاپ هوی چیست؟

گوگل در سال ۲۰۱۲ الگوریتمی به نام تاپ هوی را معرفی کرد. کار این الگوریتم بررسی بالای سایت بود که تبلیغات بسیار یا بنر های بزرگ نداشته باشند. و ممکن است که شما جریمه یا دچار افت رتبه شوید، این الگوریتم مانند بقیه الگوریتم های قدرتمند و مشهور برای زبان فارسی بهینه نیست و نمی‌تواند زبان فارسی را به خوبی درک کند.

که برای این مورد هم باید بگوییم که گوگل همیشه درحال پیشرفت است و نباید به خیال، کار نکردن در زبان فارسی برخلاف خواسته های گوگل عمل کنید که میتواند مجازات و تاوان سنگینی برای ان سایت باشد. گوگل این الگوریتم را به هدف رضایت کاربران به وجود اورده است. سایتی که زیر بار تبلیغات بسیار باشد، که این الگوریتم توجه را به بالای سایت اختصاص میدهد. ببنید که تبلیغات زیادی بکار رفته و تعداد تبلیغات بیشتر از محتواست و باعث ناراحتی و اذیت شدن کاربر میشود. ممکن است ان سایت را جریمه کند و یا دچار افت رتبه کند.

الگوریتم تاپ هوی برای سایت های فارسی

همان طور که در بالا توضیح دادم این الگوریتم خیلی برای زبان فارسی بهینه نیست.

همان طور که احتملا به چشمتان خورده سایت هایی وجود دارد که با تبلیغات بسیار و ازار دهنده مخصوصا در بالای سایت باز هم در نتایج خوبی هستند. و گوگل اگر ان سایت را جریمه نکند ان تبلیغات بسیار را یک مورد منفی در سئو در نظر میگرد. و برای تبلیغاتی که انجام داده رتبه سایت در صفحات اول را از ان ها نمیگیرد.

تاثیر منفی تبلیغات بسیار

وقتی شما از تبلیغات به صورت بی رویه استفاده بکنید باعث کند شدن سایت میشود. به صورتی که مثلا اگر شما در صفحه ای ۱۰ تبلیغ داشته باشید. اول عکس ها و ویدیو های تبلیغات دانلود میشود که باعث میشود فشار بر سرور زیاد شود و باعث میشود درخواست های زیادی به سمت سرور ارسال شود که در نتیجه سرعت سایت کم می شود.

وقتی کاربری ببنید که شما تبلیغات بسیاری را گذاشته اید و باعث ناراحتی او می شود وقتی سایت را ترک کند در بونس ریت شما تاثیر منفی میگذارد و همچنین وقتی تبلیغات زیاد باشد و کاربر تبلیغات را ببیند ترغیب میشود که به سایت سری بزند. و باعث میشود نرخ خروج شما افزایش یابد و کاربران در سایت کم شوند.

به کاربر توجه کنید

مطمئنا وقتی کاربری وارد سایتی شود که دارای تبلیغات بسیار مخصوصا بنر های بزرگ باشد از ان سایت ناراضی میشوند و احتملا دیگر به سراغ ان سایت نمیروند که مورد منفی برای کسب و کار شما حساب میشود.

بهتر است به راحتی و خواسته کاربر نیز توجه کنید. وقتی کاربر میخواهد درباره موزه های ایران تحقیق کند نمیخواهد در ان سایت تبلیغات بسیاری را درباره موضوعات مختلف ببیند. و میخواهد توجه اش را روی محتوا بگذارد تا ان مشکل و نیازش را حل کند.

میتواند برای رفع مشکل کاربرانی که وقتی وارد سایت شما میشوند ناراضی از سایت بیرون میروند و باعث پسرفت در کسب و کارتان میشود در دستگاهی دیگر یا همان گوشی خودتان سایت خودتان را به کسی بدهید. تا ان را ببیند و نظرش را درباره راحتی در سایت به شما بیان کند یا اینکه خودتان بررسی بکنید و مشکل را حل بکنید.

الگوریتم تاپ هوی (Top Heavy) چیست؟-امیرحسین علیاری

راه های پیشگیری از جریمه شدن توسط الگوریتم تاپ هوی

درسته که این الگوریتم رو زبان فارسی خیلی خوب کار نمیکنه ولی بهتره مواظب باشید تا یه وقت دچار جریمه نشید.

1- اگه از تبلیغات زیادی استفاده میکنید. تعداد اونا رو کم کنید تا محتوا بهتر دیده شه. و باعث ناراحتی کاربر نشه و جریمه نشید که میشه گفت مورد اصلی همین بود.

2- نباید به هیچ عنوان تبلیغات بیشتر از محتوا باشه.

3- این الگوریتم بالای سایت رو کامل میخونه. و سعی کنید از تبلیغات درستی در اون مکان استفاده بکنید تا باعث ناراحتی تاپ هوی و اذیت شدن کاربران نشه

4- موردی که هم تو سئو تاثیر داره هم این الگوریتم اینه که به طراحی سایت و کلا به (UI و UX) اهمیت بدید.

5-از بنرهای بزرگ و چشمک زن استفاده نکنید.

حتما وقتی از هر نوع تبلیغی استفاده میکنید هم خودتون بررسی بکنید و هم سایت رو به چند نفر بدین که ببینن با تبلیغات مشکلی ندارن و اذیت نمیشن؟ لازم نیست خیلی نگران این الگوریتم باشید و فقط به تبلیغاتی که استفاده میکنید دقت کنید و اونارو بررسی کنید تا مشکلی در رابطه با این الگوریتم برای شما پیش نیاد.

امتیاز شما؟ post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا